S Y A Z W A N I T Y P I N G
Follow here


25/10/2015 ON Tuesday, October 27, 2015 AT 2:20 AM
Assalammualaikum , semua pasti tahu berkenaan kes remaja mati dikelar kan ? viral sangat kan dekat internet semua , semua buat macam macam spekulasi , ya allah yang mencaci menghina yang membuat andai sendirinya , dalam dunia ini tak semua orang sempurna ,kita manusia biasa kita melakukan kesilapan kan ? Kadang-kadang pekara nak jadi kita tak tahu malah tak jangka .

Intan suraya , al-fatihah untuk arwah , arwah adalah sepupu saya . Arwah seorang yang pendiam , ya cantik dan sopan santun . Bulan disember ni birthday arwah dan saya juga, keluarga kami banyak yang lahir dalam bulan disember . Zaman sekarang ramai yang muda dah berpasangan , naluri manusia semua tu kan ? Apa yang terjadi mohon dijadikan pengajaran dalam hidup kita hari ini .

Bagi yang menghina arwah , saya mohon berhenti menghina dan sedekahkan al fatihah . Bagi yang menyimpan gambar arwah tidak memakai tudung atau menampakkkan aurat mohon padam semua gambar tersebut ya . Sekiranya hamba berhutang , mohon beritahu family arwah ya. Kalau arwah ada melakukan kesalahan yang menguris hati sesiapa mohon ampunkan arwah ya .


Sesungguhnya mati itu pasti , sedih semua sedih , seluruh keluarga sedih terutama ahli keluarga beliau . Tambahan lagi kes ini viral dan mendapat pelbagai pandangan dari orang ramai . Terasa dekat dan tak percaya pekara seperti ini terjadi kepada arwah akan menduduki spm pada tahun ini . Semoga roh arwah tenang di sana .



Mati pasti akan tiba. Firman Allah S.W.T. yang bermaksud "Setiap yang bernyawa pasti akan merasai mati."




Older Post | Newer Post